Långt, men väldigt viktigt.

DET ÄR LÅNG HELG :D
Så jävla skönt.
Idag lyssnade vi på Mitek Grocher. (klicka på namnet för lite kort info om han).
Det var as intressant och det äckte en massa nya tankar.
Men det var jobbigt att lyssna på han.  Man blev liksom ledsen för han hade gråt i rösten när han berättade de jobbigaste delarna.
Då blev det så att man själv fick lite gråt i halsen liksom.
Men det var sååååå intressant o tänk, det finns inte många överlevare från det kvar.
Och jag kommer kunna säga att jag har stått mindre en 1 meter o pratat med en överlevare!
Ganska coolt ju.
Ett exempel på en sak som han berättade:
Under uppdelningen på vilka som skulle gå till gaskammrarna och vilka som skulle få arbeta till döds
Så såg han med sina egna ögon hur en vakt försökte ta babyn från en mamma.
Hon bönade på knäna, kramade hans ben o kysste hans fötter.
Då lyfte vakten upp bäbisen o slet det i bitar framför ögonen på mamman ( och de andra som såg, som Mitek).
En utav många grymheter som han hade upplevt.
Efter skolan så gick jag hem.
Vi hämtade en kompis på centralen.
Sedan spelade jag lite.
Gick o hämtade en cykel som jag nu kommer kunna låna hur mycket jag vill (y).
Sen så åkte jag med joggade på björnen med Fanny.
Kom hem duschade och sådär.
Jag kommer att tänka på det här som hände föralltid nu typ.
Efter att vi kollade på "La Rafle" med skolan så har jag ju tänkt på det som hände judarna dagligen!...
Nu efter det här blir det väl ännu värre!
Men det är bara bra, då tänker jag ju på att jag alltid ska vara snäll o att ALLA är lika mycket värda!
Nu kollar jag på tv, ska snart gå till sängs .
Så godnatt alla ni där ute i sverige :)
.
.
Mer info, om när han överlevde en gaskammare:
http://exposing-the-holocaust-hoax-archive.blogspot.se/2010/07/mietek-grocher-escapes-majdanek-gassum.html






Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihÂg mig?

E-mail: (publiceras ej)

Hemsida/Blogg? :)

Kommentera nu! :)

Trackback