Måste skriva av mig!

Jag är så upprörd just nu... På vägen hem från de vi var hos så diskuterade jag med mamma och pappa. Jag tycker att det är så himla orättvist att jag som är 16 år och ska börja på gymnasiet, och dessutom när det är sommarlov, har så tidiga tider. Charlie hade inte såhär tidiga "komma in" tider. Och John som är nästan 3 år yngre (2 år och 10 månader) har samma tider som mig. Om jag är ute med en kompis så ringer mamma klockan 10 o säger att jag ska komma hem! Okej, det är mitt i veckan men jag har sommarlov och de har semester så det är inte precis så att jag stör dem om de har gått och lagt sig när jag kommer hem. Sen det här med att följa med om mamma o pappa ska någonstans! Charlie fick stanna hemma själv när han var lika gammal som mig, och när jag frågar varför inte jag får det så säger hon såhär: Charlie hade flickvän o de stannade inne och kolla på tv o sådär. Om jag låter dig vara hemma så har du säkert FF-fest o förstör hela lägenheten. De tror att jag kommer hitta på något. Känner de inte sin egen son eller? Visst jag och typ Amanda kanske skulle hitta på något, men ingenting som vi inte får!... Vi skulle typ kolla på film o lyssna på musik. Sen om jag till slut lyckas övertala dem att jag får stanna hemma så får John också stanna hemma. Om jag ska behövt vänta tills sommarlovet till gymnasiet så ska väl han göra detsamma! Så jävla orättvist, det är INTE alltid bäst att vara det mittersta barnet. . Förlåt att jag skrev värsta texten, men jag är fett arg! Nu ska jag inte klaga, jag får mest pengar av oss i familjen, eller jag gör mest aktiviteter. Men jag kan väl inte rå för att de inte hittar på saker, ellerhur? Vad tycker ni? Är det rättvist att min nästan 3 år yngre bror får samma " privilegier " som mig?





ª Moni

Tycker också det är fel :( Skulle också var fett arg!

2012-07-14 ª 09:46:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihÂg mig?

E-mail: (publiceras ej)

Hemsida/Blogg? :)

Kommentera nu! :)

Trackback